Cała prawda o zakwasach

zakwasyChyba nie ma osoby, która po intensywnych ćwiczeniach nie doznała dyskomfortu związanego z bólem mięśni. Ból potocznie zwany przez większość osób zakwasami, często nimi nie są – to nic innego jak zbyt duże stężeniem kwasu mlekowego które utrzymuje się maksymalnie do kilku godzin po treningu.

Pewnie zastanawiacie się, co w takim razie tak boli kolejnego dnia ? Ból spowodowany jest mikrourazami włókien mięśniowych. Jak uniknąć w takim razie owych uszkodzeń – postaram się podać kilka sposobów. Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

York X202

york_x202Kolejnym modelem którego chciałbym zaprezentować, to również znany i polecany York X202. Jest to model który pomimo faktu iż jest produkowany już kilka ładnych lat, nadal cieszy się sporą popularnością.

Charakteryzuje się przede wszystkim sporymi rozmiarami, co na pewno ucieszy większych użytkowników, którzy mają problem ze znalezieniem odpowiedniego modelu dla siebie, biorąc pod uwagę jego całkiem przyzwoitą cenę, można uznać że model jest naprawdę godny uwagi.

Osobiście miałem przyjemność ćwiczyć na tym modelu, niemniej jednak poprosiłem o pomoc jednego z naszych użytkowników który użytkuje ten model już ładnych parę lat.

Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Co to jest tętno spoczynkowe

pomiar_tetnaCo to jest maksymalne tętno (max HR) pewnie już zdążyliście się dowiedzieć, ale często pada pytanie co to jest tętno spoczynkowe i jak je zmierzyć – w tym krótkim artykule postaram się wyjaśnić z „czym to się je”. Zacznę od odpowiedzi na pierwsze i podstawowe pytanie – co to jest tętno spoczynkowe – to najniższe tętno jakie jest w stanie osiągnąć nasz organizm, ponieważ tętno jest uzależnione od obciążenia, osiągamy je zazwyczaj podczas snu. Dlaczego tętno spoczynkowe jest takie ważne – ponieważ odzwierciedla, jak bardzo zmęczony jest nasz organizm oraz jaka jest nasza kondycja fizyczna.
Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Kettler Rivo P

Rivo-PZacznę od modelu którego sam jestem posiadaczem od początku roku. Jest to jeden z tańszych modeli – biorąc pod uwagę ceny innych modeli – znanego producenta.  Opinie na jego temat są podzielone – chyba ze względu na jego popularność – jedni go chwalą inni porównują do chińskich zabawek.

Wybierając ten model stawiałem na jakość, niestety trochę się przeliczyłem – plastiki są sztywne, co za tym idzie, czasami dają znać. Pomimo tego, orbitrek robi pozytywne wrażenie – jest duży, stabilny i cichy – posiada łożyskowane wszystkie przeguby, co powinno przekładać się na trwałość modelu i płynny ruch. Instrukcja jest czytelna, natomiast trochę przeraziła mnie ilość elementów do złożenia – chciało by się powiedzieć że na drobniejsze części rozłożyć się go już nie dało.

Trochę danych technicznych producenta:

Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Aeroby czy Interwały – który trening lepszy?

inetrwalyKażdy z nas wchodząc na siłownię niejednokrotnie zastanawiał się, jaki wykonać trening, jakie dobrać ćwiczenia i jakie ciężary zastosować. Dyskusja na temat różnych skutecznych metod treningowych powraca nieustannie, czy to na łamach gazet, czy na forach dyskusyjnych. Większośœć z Was na pewno zainteresuje zapewne trening, który pozwoli pozbyć się zbędnego tłuszczu nagromadzonego podczas zimy.

Od dawna wiadomo już, że sama siłownia nie przynosi dobrych efektów, jeśœli chodzi o spalanie tkanki tłuszczowej. Jazda na rowerze, bieganie na bieżni czy chodzenie na steperze – to są ćwiczenia, które pomagają spalać tłuszcz i wie o tym prawie każdy. Pomagają, ale jak powinno się ćwiczyć na tych urządzeniach? Ile czasu powinien zajmować taki trening? Czy tempo ćwiczeń powinno być spokojne czy intensywne? Jaki trening będzie dla Ciebie najlepszy? W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania. Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Instrukcja wprowadzania treningów

Ponieważ nasze treningi już działają w 99% (ten 1% to oprawa graficzna), postanowiłem napisać krótką instrukcję, pokazującą w jaki sposób dodawać trening, korzystać ze statystyk i rankingów. Wszystkie opisywane strony dostępne są jedynie dla zarejestrowanych użytkowików.

Aby dodać trening należy wejść na stronę „Treningi” gdzie w pierwszej kolejności pokazuje się formularz:

formularz Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Jak ćwiczyć na orbitreku

praca_miesniTo że orbitrek, czy też trenażer eliptyczny – jak go nazywają co niektórzy – jest świetnym urządzeniem, dzięki którym możesz nie tylko spalić zbędny tłuszczyk, ale i poprawić kondycję, chyba nie muszę mówić. Czytając ten artykuł zapewne jesteś już w posiadaniu swojego orbitreka, ewentualnie korzystasz z takiego urządzenia na siłowni.

Wydawałoby się że ćwiczenia na orbitreku są proste i nie odbiegają zbytnio od przykładowo jady na rowerze, czy też biegania, to często na naszym forum, padają pytania jak ćwiczyć na orbitreku ? 

Pierwszym pytaniem którym trzeba sobie zadać, to „co chcesz osiągnąć” ? Jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, musisz ćwiczyć w niższej strefie tętna, jeżeli chcesz poprawić kondycję, w wyższej – więcej informacji na temat stref znajdziesz TUTAJ. Jeżeli wiesz już jaka strefa jest dla Ciebie odpowiednia, poniżej podam kilka wskazówek które pomogą osiągnąć zamierzony cel.  Czytaj dalej

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather